تبلیغات
همکاری در فروش تهران کارافرین - مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع عدم تقارن اطلاعاتی

همکاری در فروش تهران کارافرین

در صورتی که نتوانستید به صورت آنلاین پرداخت و دانلود نمایید برای خرید تلفنی با 09010593607 تماس بگیرید.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع عدم تقارن اطلاعاتی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع عدم تقارن اطلاعاتی دسته: علوم انسانی
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 45 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 37

مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع عدم تقارن اطلاعاتی

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

 مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع عدم تقارن اطلاعاتی

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

گزارشهای مالی ، منابع مهم اطلاعاتی  برای  تصمیم گیری های اقتصادی به شمار می روند كه مدیران، سرمایه گذاران، اعتباردهندگان و سایر استفاده كنندگان جهت رفع نیازهای اطلاعاتی خود از آن ها استفاده می كنند. از آنجایی كه اطلاعات به صورت یكسان در اختیار استفاده كنندگان قرار نمی گیرد، بین مدیران و سرمایه گذاران عدم تقارن اطلاعات ایجاد می شود. عدم تقارن اطلاعات وضعیتی است كه مدیران در مقایسه با سرمایه گذاران، دارای اطلاعات افشا نشده بیشتری در مورد عملیات و جوانب مختلف شركت در آینده می باشند. همین امر سبب می شود كه مدیران انگیزه و فرصت مدیریت سود را داشته باشند. [14]

(2-3 اطلاعات متقارن

  در صورتی وجود دارد که مدیران و بازار اطلاعات یکسانی درباره شرکت دارند بنابراین مدیران و بازار عدم اطمینان درباره شرکت را بطور یکسان تحمل میکنند. [14]

(2-4اطلاعات نامتقارن [1]

  در بازارهای کارای اوراق بهادر تصور براین است که اطلاعات در دسترس همگان قرار می گیرد.

یک  عضو فعال در بازار(فروشنده) همواره درمورد دارایی مورد معامله چیزهایی می داند که عضو دیگر(خریدار)از آن آگاه نیست.در چنین وضعی بازار دارای ویژگی خاص است که آن را نامتقارن بودن اطلاعات می نامند. [14]

 دو نوع عمده از اطلاعات نامتقارن وجود دارد:

  • · گزینش نامناسب
  • · خطر اخلاقی

(2-4-1گزینش نادرست [2]

   گزینش نادرست گونه ای از اطلاعات نامتقارن است که در یک سیستم اقتصادی یک یا چند نفر از طرف های قرارداد با یک معامله بالقوه نسبت به طرف دیگر دارای مزیت اطلاعاتی است.
یعنی برخی از اشخاص مثل مدیران و نیرو های درون شرکت نسبت به شرایط موجود و چشم انداز آینده در مقایسه با سرمایه گذاران خارجی اطلاعات بیشتری دارند. [12]

(2-4-2خطر اخلاقی [3]

   خطر اخلاقی نوعی اطلاعات نامتقارن است که از این دیدگاه یک یا چند نفر از طرف های قرارداد و معامله بالقوه می تواند شاهد انجام شدن خواسته های خود در معامله باشند ، ولی طرف دیگر نمی تواند شاهد چنین رخدادی باشد .

   در واقع،برای سهامداران و بستانکاران غیرممکن است که برهمه کارهای مدیر ارشد و کیفیت  کار او(که از جانب آنها انجام می دهد)نظارت مستقیم داشته باشند.از این رو امکان دارد مدیر وسوسه شود کم کاری کند و گناه کاهش یافتن عملکرد را به گردن عواملی بگذارد که ورای کنترل وی می باشند. [12]

(2-5 اهمیت اطلاعات نامتقارن

یکی از عوامل موثر در تصمیم گیری ،اطلاعات مناسب و مرتبط با موضوع تصمیم است. درصورتی که اطلاعات مورد نیاز به صورتی نامتقارن بین افراد توزیع شود،می تواند نتایج متفاوتی را نسبت به موضوعی واحد سبب شود.بنابراین بهتر است کیفیت توزیع اطلاعات به صورت دقیق مورد ارزیابی قرارگیرد. [14]

 از نکات مهمی که درمورد بازارهای سرمایه به ویژه بورس های اوراق بهادار مطرح می شود،بحث کارایی بازار است که بر طبق آن تمامی اطلاعات موجود در بازار،اثرات خود را برروی قیمت سهام منعکس می کند.

(2-6عوامل موثر بر عدم تقارن اطلاعاتی

عدم تقارن اطلاعاتی میتواند برحسب محیط اطلاعاتی – کثرت اعلان های عمومی و تعداد مبادلات شرکت تعیین شود و همچنین تحت تاثیر رفتار مدیران یا بازار قرارگیرد به عنوان نمونه وقتی اعلان عمومی خبری درباره شرکت انجام می گیرد با فرض ثابت بودن سایر عوامل ممکن است بازار  درباره وضع واقعی شرکت آگاه تر شود و عدم تقارن اطلاعاتی کاهش یابد. برخی از این عوامل عبارتند از:

 ( 2-6-1كیفیت افشاء و عدم تقارن اطلاعاتی

مدل های نظری مختلف مانند دایاموند [4](1985) و دایاموند و ورچیا [5](1991) استدلال می نمایند كه كیفیت بالاترافشاء می تواند میزان عدم تقارن اطلاعاتی میان شركت كنندگان در بازارهای مالی را كاهش داده و در نتیجه به كاهش هزینه سرمایه و افزایش نقدشوندگی بیانجامد [23]. افشاء گسترده می تواند باعث جلب اعتماد مجدد سرمایه گذاران در مورد جنبه های مختلف عملكرد یا عملیات شركت شده و به كاهش سطح عدم تقارن اطلاعاتی و یا به عبارتی به كاهش هزینه های اطلاعاتی سرمایه گذاران منجر شود [25]كیفیت بالای افشاء به طور كلی از دو طریق می تواند بر سطح عدم تقارن اطلاعاتی در بازار اثرگذار باشد نخست اینكه افشاء با كیفیت تر می تواند از طریق كاهش منافع مورد انتظار، در كسب اطلاعات محرمانه، انگیزه های جست وجوی این نوع اطلاعات را كاهش دهد و از سوی دیگر افشاء بهتر، مقدار نسبی معامله به وسیله سرمایه گذاران ناآگاه را افزایش می دهد. [12]

(2-6-2 اندازه شركت

نتایج مطالعات لَنگ و لاندهالم[6](1993) بیانگر آن است كه سطح افشاء و میزان اطلاعات در دسترس در مورد نتایج شركت های بزرگتر در مقایسه با شركتهای كوچكتر به مراتب بیشتر است[25]همچنین براون و هیلجست[7] ( 2007)، استدلال نمودند كه قیمتهای سهام، اطلاعات شرکتهای بزرگ را زودتر از اطلاعات شرکتهای کوچکتر منعکس می کند. [12]بنابراین این انتظار وجود دارد كه شركت های بزرگتر با عدم تقارن اطلاعاتی و در نتیجه با هزینه سرمایه كمتری نسبت به شركتهای كوچكتر مواجه باشند. [25 ]


[1] Asymmetric Information

[2] Adverse selection

[3] Moral hazard 

[4] Diamond

[5] Diamond & verrecchia

[6] Lang & Lundholm

[7] Brown & Hillegeist


قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع عدم تقارن اطلاعاتی , مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع عدم تقارن اطلاعاتی , مبانی نظری و پیشینه با موضوع عدم تقارن اطلاعاتی , عدم تقارن اطلاعاتی

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر

نظرات() 
BHW
دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 10:44 ق.ظ
Marvelous, what a weblog it is! This weblog presents helpful information to
us, keep it up.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

نویسندگان

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :